BOBNARSKE DELAVNICE (vodita Damir Mazrek in Issiaka Sanou)

Udeleženci delavnic bodo spoznavali tradicionalne ritmične vzorce iz bogate zakladnice zahodno afriške poliritmije in tudi od drugod. Ritmi so stari več kot tisoč let, uporabljali so se pri različnih življenjskih ter z naravo povezanih ritualih tamkajšnjih ljudstev. Učili se bomo igranja na tradicionalna afriška tolkala (djembe, dunun) in ostala tolkala sveta (kaskas, tarabuka, frame drum, kalimba…). Raziskovali bomo iz katerih drugih naravnih elementov lahko ustvarimo ritmiko in zvok ter raziskovali gibanje in motoriko naših teles ob ustvarjanju ritmov z rokami in nogami.

Seznanili se bomo z osnovnimi udarci na djembe in lažjimi afriškimi ritmi, kasneje pa prešli na malo težje ritme. Poudarek tečaja bo na razumevanju melodije, ritma in tempa v posameznem ritmu, kakšnemu ritmu pa bomo dodali tudi tradicionalno afriško pesem.

Zaželeno je, da s seboj prinesete svoj inštrument. V nasprotnem primeru je možna izposoja djembe. Več informacij dobite ob prijavi, oz. v prijavnici.

Izposoja inštrumenta (djemba) na dan je 3€. Najem je možen le za 7 ali 10 dni.

Pri plesnih, bobnarskih in otroških delavnicah je zaradi kvalitetnejšega procesa dela zaželeno, da ste prisotni od začetka do konca sklopa posamezne delavnice.

 

 

indexjj   kalimba   flat,550x550,075,f   images7777

 

Photos found on: http://rock4less.blogspot.com/2013/08/inspiration-africa.html, http://www.camillaproductions.com/instruments.html, http://www.robotplanet.dk/audio/sanza/, http://www.amazon.co.uk/Traditional-kes-kes-Asalato-Aslatua-Thelevi/dp/B008JXEIMQ

DAMIR MAZREK

Damir Mazrek je tolkalec, ki ustvarja edinstvena ritmična zlitja različnih glasbenih tradicij. V njegovi zbirki tolkal se najdejo – calebasse, dunun, cajon, darabuka, djembe, congass, tapan, obročni bobni – in številna zvočila sveta, zanima pa ga tudi indijska ritmika.

Izobraževal se je pri priznanih glasbenih mojstrih na različnih tolkalskih in glasbenih delavnicah doma in v tujini, prav tako pa je bil prisoten na različnih glasbenih kampusih in individualnih raziskovanjih. Na svoji izobraževalni poti in izobraževalnih potovanjih v Španijo, Francijo, Nizozemsko,Gvinejo Makedonijo, Srbijo, … se je srečal z mojstri in učitelji kot so; pt. Suresh Talwalkar, Hakim Ludin, Carlo Rizo, Jathinder Thakur, Kevin Jones, Dragan Dautovski, Bajsa Arifovska, Milaim Destanovski, Gyan Siing, Maxwell Wright, Thomas Guei, Kachito, Antonio Reyes, Oskar Porina, Čerim Haliti, Kevin Jones…V omenjenih državah je obiskal šolo Georges-a Momboy –a (Pariz, Francija), šolo Amor de Dios (Španija Madrid), Konzervatorij za jazz in latin jazz (Nizozemska, Rotterdam), Šola za narodne instrumente (Makedonija, Skopje) in mnoge druge seminarje. Pridobival je znanje iz bogate zakladnice zahodnoafriške poliritmije, tradicionalnih ritmičnih oblik iz Gvineje, Mali-ja, Slonokoščene obale, Burkine Faso. V Španiji je razkrival bogato ritmično kulturo in zgradbo  flamenca, ki predstavlja veliko vejo v tolkalskem svetu. Na Balkanu se je učil originalnih neparnih ritmičnih struktur, ki so specifična za omenjeno področje in edinstvena bogata zakladnica ritmičnega znanja. Prav tako pa se v zadnjih letih posveča indijski klasiki, kjer skozi tradicionalne zgradbe in oblike širi obzorja svojemu slogu in glasbenemu razmišljanju. Skozi leta izobraževanja in pridobivanja izkušenj je razvil lasten slog, v katerem raziskuje med  španskim flamencom  in balkansko poliritmijo. Ukvarja se s skupnimi  elementi omenjenih kultur in razvija nov pristop, ki pa vsekakor ohranja stare zakone v omenjenih zvrsteh.

Deluje v številnih projektih in je aktiven član v nekaj bendih, ki redno ustvarjajo in nastopajo. S kitaristom Matjažem Stošićem že več let združujeta balkanske ritme s flamenkom, svoj projekt sta poimenovala Balcana. Z Ninom Mureškičem, ki je tudi njegov prvi učitelj, in Andrejem Hrvatinom sestavljajo tolkalski trio Ahimsa, ki je preplet glasbe tolkal sveta. Sekou Kouyate Experience je projekt v sodelovanju z Igorjem Leonardijem, ki je slovenskim poslušalcem predstavil gvinejskega virtuoza na kori, Sekouja Kouyateja.  Z njegovim bratom, Kandio Kouyatejem, je Mazrek zasnoval balkansko-afriški projekt z naslovom SIGN, s klasično pianistko, Petro Koprivec, in makedonsko glasbenico romskega porekla, Bajso Arifovsko, projekt v balkansko-modernem duhu,  v projektu Essaouira, ki je sinteza balkanske in arabske glasbe, sodeluje z Markom Korošcem. World Happiness Orchestra nosi ime Damirjev projekt z Andrejem Hrvatinom, v katerem sta združila skoraj 30 glasbenikov z različnih celin, tako da je vsak naslednji posnel drobec glasbe za skupno skladbo in tako dodal del svoje glasbene tradicije. Aktualni avtorski projekt Harmelogic izvaja z mladim jazz pianistom Kristijanom Koratom (www.inspiral.si).

Bendi, v katerih Damir Mazrek ustvarja in prisostvuje s svojim avtorskim delom: Cana Flamenca, Dahzbog Ensemble, Essauira Project, Kaneo trio, Afri Bafir, Lafi, Trio Puro, Sekou Kouyate Experience, Kandia Kora SIGN.

Je soustanovitelj kulturno umetniškega društva Baobab (www.baobab.si). Poučuje bobnanje v Plesni izbi Maribor in v Studiu Baobab, vodil pa je bobnarske dealvnice na Zimski plesni šoli v Mariboru, Plesnem poletju v Šempetru pri Novi Gorici, festivalu Le Soleil in drugod po Sloveniji. Občasno na djembe spremlja delavnice in tečaje afriškega plesa ter glasbeno soustvarja predstave KUD Baobaba.

ANDREJ HRVATIN

je glasbenik in oblikovalec zvoka iz Maribora. Kot glasbenik sodeluje v zelo raznolikih glasbenih in performativnih projektih ter soustvarja glasbo za vizualne, plesne, filmske in gledališke produkcije. Kot oblikovalec zvoka je sodeloval s številnimi slovenskimi jazz in alternativnimi glasbeniki. Deluje tudi na področju radijske produkcije, nekoč kot glasbeni urednik radia MARŠ in avtor oddaj o tradicionalni in sodobni klasični glasbi, kasneje pa kot samostojen soustvarjalec radijskih iger in zvočnih knjig. Pomemben del ustvarjalnosti namenja »sound artu« in elektro-akustičnim zvočnim performansem v povezavi z raziskovanjem umetnostne terapije, pod imenom NIMETU in s plesalko Tino Dobaj Eder raziskuje improvizirano interakcijo giba in glasbe v projektu LaMuG-ZI; leta 2008 je gostoval tudi na »Sonic Art« rezidenci v New Delhiju. Soustvaril je avtorsko glasbo za razne plesne projekte in v živo spremljal plesne predstave in delavnice različnih žanrov od sodobnih in improviziranih do afriških in orientalskih. Več na: www.nimetu.org