MODERN JAZZ (vodi Anita Čanadi)

mjazz

Modern ples se navadno nanaša na koncertni ples iz 20. st., ki se je razvil v ZDA in Evropi. Pomenil je upor proti klasičnemu baletu – zgodnji moderni plesni pionirji so začeli vaditi  »prosti ples «, pogosto bosih nog. V Ameriki so Loie Fuller, Isadora Duncan in Ruth St. Denis razvili svoje sloge prostega plesa, in utrli pot ameriškim sodobnim plesnim pionirjem-  Marthi Graham, Doris Humphrey in José Limónu. V Evropi so  Rudolf von Laban, Émile Jaques – Dalcroze in François Delsarte razvili svoje teorije človeškega gibanja in metode poučevanja, ki so vodili k razvoju evropskega modernega in izraznega plesa.

Za razliko od baletnih koreografov , ki običajno delajo v okviru vzpostavljenega besedišča korakov, moderni koreografi raziskujejo svoje lastne sloge gibanja in črpajo iz različnih plesnih tehnik. Nekatere tehnike, iz katerih črpa Anita, so:

 

Graham: Martha Graham je ustvarila tehniko , ki je bila prva pomembna alternativa klasičnega baleta. Njen plesni jezik je bil namenjen izražanju univerzalno skupnih človeških čustev in izkušenj, ne pa zgolj zagotavljanju gracioznega gibanja.

Horton : Koreografski slog se odlikuje z močjo in stabilnostjo trupa, iz katerega izhajajo asimetrični gibi udov .

Limón : Limón tehnika uporablja načela opozicije, ter padca in povratka v stanje začasne ustavitve skozi zamahe ali preobrate.

Jazz:  Za plesno tehniko jazza so značilne izolacije. Pleše se na pop in morderno glasbo.

Treningi moderna bodo sestavljeni iz dinamičnega ogrevanja, ki temelji na jazz plesni tehniki,

sledile mu bodo vaje iz power yoge (za izboljšanje gibljivosti in vzdržljivosti) ter vaje po prostoru. Drugi del treninga bo temeljil na modernih tehnikah in jazzu.

Plesno predznanje je zaželeno.

 

 ANITA ČANADI

anita_canadiAnita Čanadi je plesalka in plesna pedagoginja s statusom samozaposlene v kulturi.

Svojo plesno pot je začela v Mariboru, v Plesni Izbi, kjer se je izpopolnjevala v baletni tehniki, horton, graham, dunham in limon tehniki, modern jazzu in latino jazzu. V New Yorku je opravila intenzivni tečaj na Alvin Ailey Dance School, se izobraževala v Bruggeu, na Dunaju ter eno leto študirala na Theater School v Amsterdamu. V dolgih letih poučevanja je razvila svojevrsten plesni izraz, v katerem združuje fuzijo jazza, hortona, baleta in afriško-karibskega plesa. Kot članica tekmovalne show skupine Kazine je večkratna nosilka državnih, evropskih in svetovnih odličij. Je gostujoča učiteljica v različnih plesnih studiih v Sloveniji in na Hrvaškem, večletna pedagoginja zimskih in poletnih plesnih šol JSKD, v manekenski agenciji pa mlade poučuje na manekensko-plesnih klasih.

Njeni plesni projekti vključujejo: plesno predstavo V labirintu (2004, Plesna Izba Maribor), postavila je plesni projekt za Srednjo baletno šolo v Mariboru (Billy the kid, 2007), v letu 2008 je kot koreografinja sodelovala v dramski predstavi SNG Maribor Lepa Vida in naredila svojo plesno predstavo z naslovom Kakor da je vse en sam trenutek, ki gostuje v SNG Maribor. Trenutno poučuje v Centru plesa v Splitu. Od leta 2011 dela kot strokovna sodelavka za koreografijo v Playdrami (Elvisa Bošnjaka) v Splitu. Kot koreografinja je sodelovala v otroškem mjuziklu Zvuk iz dubine (2010, PIM) ter v predstavah Miljenko i Dobrila (2011, Kaštelansko kazalište) ter Srce veće od ruku (2012, Playdrama, Split).