IMG_5066-copy

 

primerno za vse udeležence / pogodno za sve sudionike / suitable for all participants

 slo

AFRIŠKI PLESI 

Udeleženci bodo spoznavali elemente tradicionalnih plesov zahodne Afrike (Gvineje, Malija, Senegala, Burkine Fasa), njihovo zgodovinsko ozadje in njihov pomen. Afriški plesi so organski, zemeljski, omogočajo telesno sprostitev in zavedanje telesa. Afriškim plesom daje pečat bobnanje v živo in nerazdružljiva vez med ritmom in gibom, ki se zlijeta v eno. Lastnost afriških plesov bi lahko opisali kot prizemljenost. Plesi so izjemno energični. Plesalci in bobnarji v plesu lovijo skupen ritem življenja, v katerem je prostora za vse in  ima vsakdo svojo vlogo. Poleg pravilne plesne tehnike, muzikaličnosti in ritmičnosti giba se bomo osredotočili na učenje koreografij, ki poleg tradicionalnih elementov vsebujejo tudi moderne. Afriški plesi so primerni tako za ženske kot za moške, tako za plesalce kot tudi za tiste brez plesnih izkušenj.

 Screen Shot 2015-03-31 at 1.05.25 PM

DALANDA DIALLO

Dalanda Diallo je plesalka gvinejskega rodu. Svojo plesno pot je začela s sodobnim plesom, z zahodnimi afriškimi plesi pa se je prvič resneje začela ukvarjati pod okriljem Maše Kagao Knez. Svoje znanje sodobnega plesa je pridobila v plesnem studiu Intakt, Plesnem teatru Ljubljana ter na delavnicah sodobnih plesov v Sloveniji in tujini. Sodelovala je s tujimi in domačimi plesalci in koreografi (Tanja Skok, Matjaž Farič, Matej Kejžar, Bara Kolenc, Faustin Lyniekulla, Elena de Vega, Mihael Ruegg, Maša Kagao Knez). Udeležila se je številnih delavnic priznanih pedagogov in koreografov afriških plesov v Parizu, Ženevi, Trstu, Mulazzu in bila na enomesečnem izobraževanju pri sloviti gvinejski zasedbi Ballets les Merveilles de Guinee v Conakryju.
Že nekaj let poučuje tečaje afriških plesov ter soustvarja in sodeluje v plesnih predstavah za odrasle in otroke.  Je ena od soustanoviteljic KUD-a Baobab (www.baobab.si), ki uspešno deluje na področju afriškega plesa in glasbe ter ustanoviteljica pevskega zbora Sankofa, ki združuje Afričane in njihove potomce živeče v Sloveniji. Poučuje nadaljevalni tečaj afriških plesov v Studiu Baobab v Ljubljani in v Plesni izbi Maribor. Nastopa v različnih projektih KUD-a Baobab – otroški predstavi Obisk v afriški vasi, Rdeča zemlja, nastopih pevskega zbora Sankofa, plesno glasbeni predstavi Dia Diasso Diasspora, mjuziklu Delo na belo in drugih. V vlogi producentke sodeluje pri projektu Izrazni svet afriške kulture (ISAK: www.isak.si), ki organizira različna plesna in glasbena usposabljanja za priseljence iz Afrike in njihove potomce, ki živijo v Sloveniji.

DAMIR MAZREK

Damir Mazrek je tolkalec, ki ustvarja edinstvena ritmična zlitja različnih glasbenih tradicij. V njegovi zbirki tolkal se najdejo – calebasse, dunun, cajon, darabuka, djembe, congass, tapan, obročni bobni – in številna zvočila sveta, zanima pa ga tudi indijska ritmika.
Izobraževal se je pri priznanih glasbenih mojstrih na različnih tolkalskih in glasbenih delavnicah doma in v tujini, prav tako pa je bil prisoten na različnih glasbenih kampusih in individualnih raziskovanjih. Na svoji izobraževalni poti in izobraževalnih potovanjih v Španijo, Francijo, Nizozemsko,Gvinejo Makedonijo, Srbijo, … se je srečal z mojstri in učitelji kot so; pt. Suresh Talwalkar, Hakim Ludin, Carlo Rizo, Jathinder Thakur, Kevin Jones, Dragan Dautovski, Bajsa Arifovska, Milaim Destanovski, Gyan Siing, Maxwell Wright, Thomas Guei, Kachito, Antonio Reyes, Oskar Porina, Čerim Haliti, Kevin Jones…V omenjenih državah je obiskal šolo Georges-a Momboy –a (Pariz, Francija), šolo Amor de Dios (Španija Madrid), Konzervatorij za jazz in latin jazz (Nizozemska, Rotterdam), Šola za narodne instrumente (Makedonija, Skopje) in mnoge druge seminarje. Pridobival je znanje iz bogate zakladnice zahodnoafriške poliritmije, tradicionalnih ritmičnih oblik iz Gvineje, Mali-ja, Slonokoščene obale, Burkine Faso. V Španiji je razkrival bogato ritmično kulturo in zgradbo  flamenca, ki predstavlja veliko vejo v tolkalskem svetu. Na Balkanu se je učil originalnih neparnih ritmičnih struktur, ki so specifična za omenjeno področje in edinstvena bogata zakladnica ritmičnega znanja. Prav tako pa se v zadnjih letih posveča indijski klasiki, kjer skozi tradicionalne zgradbe in oblike širi obzorja svojemu slogu in glasbenemu razmišljanju. Skozi leta izobraževanja in pridobivanja izkušenj je razvil lasten slog, v katerem raziskuje med  španskim flamencom  in balkansko poliritmijo. Ukvarja se s skupnimi  elementi omenjenih kultur in razvija nov pristop, ki pa vsekakor ohranja stare zakone v omenjenih zvrsteh.
Deluje v številnih projektih in je aktiven član v nekaj bendih, ki redno ustvarjajo in nastopajo. S kitaristom Matjažem Stošićem že več let združujeta balkanske ritme s flamenkom, svoj projekt sta poimenovala Balcana. Z Ninom Mureškičem, ki je tudi njegov prvi učitelj, in Andrejem Hrvatinom sestavljajo tolkalski trio Ahimsa, ki je preplet glasbe tolkal sveta. Sekou Kouyate Experience je projekt v sodelovanju z Igorjem Leonardijem, ki je slovenskim poslušalcem predstavil gvinejskega virtuoza na kori, Sekouja Kouyateja.  Z njegovim bratom, Kandio Kouyatejem, je Mazrek zasnoval balkansko-afriški projekt z naslovom SIGN, s klasično pianistko, Petro Koprivec, in makedonsko glasbenico romskega porekla, Bajso Arifovsko, projekt v balkansko-modernem duhu,  v projektu Essaouira, ki je sinteza balkanske in arabske glasbe, sodeluje z Markom Korošcem. World Happiness Orchestra nosi ime Damirjev projekt z Andrejem Hrvatinom, v katerem sta združila skoraj 30 glasbenikov z različnih celin, tako da je vsak naslednji posnel drobec glasbe za skupno skladbo in tako dodal del svoje glasbene tradicije. Aktualni avtorski projekt Harmelogic izvaja z mladim jazz pianistom Kristijanom Koratom (www.inspiral.si).